30 januari

Har varit ledig idag och oj så skönt att bara få koppla av! Igår kväll var jag så slut så jag tog en powernap på 2 timmar direkt efter jag kom från ärendena jag var på, på stan. Resten av kvällen mös jag med malin och cecilia framför tvn med chips och lite godis :) Där vid 23-tiden fick jag nå ryck och började dammsuga, dammtorka och skura hela övervåningen men det behövdes.

Idag steg jag upp före 8 för åka till luleå en sväng med malin och pappa men det blev inget datorköp. Varit med de små under dagen samtidigt som jag och pappa har suttit och fixat och fått in skickat min arbetsansökan till i sommar, förhoppningsvis jobbar jag hela sommaren, mmhh vad pengar! ;)

Ikväll har jag bara tagit det lugnt, legat framför datorn och suttit och varit social med maya, malin och mamma en stund också. Har nyss haft lite hemma spa, känner mig som en ny människa efter ansiktsmask, hårinpackning, nyrakade ben och massa olika produkter för mjuka upp mig (ansiktskräm, bodybutter, fotkräm osv)



Imorgon ska jag försöka att stiga upp i tid eftersom jag kollat att det ska vara -10 och det är inte så farligt kallt om man klär på sig så hade tänkt ta mig ut på en lång promenad. Vet inte vad som händer under dagen mer än att jag måste plugga en massa matte och hoppas väl även på att få träffa alexander en stund, var någon dag sen nu.



Har även bestämt mig på riktigt nu att jag ska börja med mitt gott nyttigt 2010. Dvs äta mer frukt och grönt och dricka mycket mer vatten. Ska försöka sluta med allt godis och slisk, eller någon helg dådå ska jag väl kunna unna mig men inte lika ofta som nu och som ett plus på det ska jag försöka ta någon promenad i veckan och även utföra andra övningar. Man mår så mycket bättre av det!
 
Nu tänkte jag slå igen datorn och lägga mig och läsa solo tidningen för att orka ta mig upp en någorlunda tid imorgon. Godnatt sötnosar! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0